Kontaktid: +3725040260, produtsent(at)juhtimisaju.ee
Vaata Regio saadet
JuhtimisAju telemangu rahastab Ettevotluse Arendamise Sihtasutus
JuhtimisAju telemangu rahastatakse EL toukefondidest
Marko blog

Marko blog: JuhtimisAju tuleb peatselt taas eetrisse

JuhtimisAju telemängu 2. hooaja esimene saade tuleb Eesti Televisiooni eetrisse reedel, 6. veebruaril kell 19.30.

Saatemeeskonnal on selle hooaja 15. saate ettevalmistuse käigus olnud väga huvitav, sest meie firmade juhtimisülesanded on sedapuhku hoopis teistsuguse tonaalsusega. Kui aasta eest murdsid vaprad võistkonnad põhiliselt pead selle üle, kuidas klientide kasvavaid nõudmisi paremini täita ja firma töömahtusid suurendada, siis tänaseks on majandusolukord muutunud 180 kraadi. Meie saates osalevate organisatsioonide ülesanded ühes nendega.

Täna on juhtide ja töötajate laual karmimaid probleeme, mille üle mõtiskleda. Juhid, kes on harjunud firmasid eest vedama kasvava majanduse olukorras, peavad hoopis teistsuguseid otsuseid tegema. Tellimused on kokku kuivanud. Müügitöö ei anna tulemusi. Kliendid ei saa ülekandeid õigeaegselt tehtud. Kulusid tuleb vähendada, palku kokku tõmbama. Kehvemas olukorras tuleb mõelda, et kas peaks töötajaid koondama. Päris paljud firmaomanikud mõtlevad tõsiselt, et võib-olla tuleks pillid kokku panna ja firma uksed sootuks sulgeda enne kui pankrot on ukse ees. 

Samas on iga probleem peidetud võimalus.

Ajalugu näitab, et just majanduskriiside ajal sünnib kõikjal maailmas palju ettevõtteid, mis muutuvad hiljem väga edukateks. Samuti saavad just kriiside ajal firmad ise tegevust ümber kujundada. Näiteks Nokia. Täna teame edukat mobiilifirmat. Aga kui Nokia 1865. aastal asutati, siis tegutsesid nad hoopis saeveskina. Seejärel on nad ajaloo vältel enda tegevusvaldkonda mitmeid kordi muutnud. Veel vähem kui 25 aastat tagasi olid nende põhitoodanguks hoopis autokummid ja kalossid.

Niisiis on alanud majanduslanguse ja innovatsiooniaasta tähe all hoopis olulisem, et kuidas ka meie firmade juhid ja töötajad muutunud olukorras võiksid asju uut moodi teha.

Oma saatesarja käigus külastame taas mitmeid Eesti tuntud ettevõtteid ja proovime võistkondade abil leida nende ülesannete abil uuenduslikke lahendusi. Meid on kutsutud Eesti Posti, Tele2, SEB-panka, Elioni, Baltika ja paljude teiste huvitavate firmade suletud uste taha.

Televaatajad saavad taas mõelda juhtimisküsimustele kaasa ja osaleda vaatajamängus, et siinsamas veebilehel vaatajamängu küsimustele vastata. Juhul kui soovite ise kaasa lüüa, siis võite kandideerida 3-liikmeliste võistkondadega saatesarja osalema. 

Kogu saatesarja käigus hakkame perioodiliselt siia blogisse lisama ülevaateid saadetest, aga mõtisklema ka üldisemate juhtimisega seotud teemade üle. Niisiis ootame lugejaid meie lehekülge perioodiliselt vaatama, et ka saaksite enda küsimuste - kommentaaridega mesti lüüa.

Marko - markorillo.com

 Marko Rillo

 

Kommenteeri või küsi

Andres Kivimäe
Feb 05, 2009
Kas saab veel saatesarja registreerida?

Mis kuupäevani veel saaks võistkonda registreerida?