Kontaktid: +3725040260, produtsent(at)juhtimisaju.ee
Vaata Regio saadet
JuhtimisAju telemangu rahastab Ettevotluse Arendamise Sihtasutus
JuhtimisAju telemangu rahastatakse EL toukefondidest
Mis saates juhtus

Mis saates juhtus: If sai rõivapoes Swedbankist napilt jagu

Viimase JuhtimisAju kaheksandikfinaali võitis If Eesti Kindlustus koosseisus Rita Rubin, Merko Kimsto ja Ülle Tooming. Baltika turundusdirektor Anu-Mall Naarits andis võistkondadele ülesande mõelda, et kuidas võiks suurendada kaupluste klienditeenindajate omanikutunnet ja pühendumist.

Võistlus leidis sedapuhku aset Baltika Grupis, täpsemalt Ülemiste keskuse Montoni ja Mosaici rõivakauplustes.

Swedbanki tiim Jelena Raid, Meelis Rääk ja Hannes Pahapill alustasid oma vestlusi Eesti turu juhist Sven Ohlaust, kes selgitas kui oluline on teenindajate teadmised kollektsioonidest, moest ja avatud suhtlemisest. Seejärel vestlesid nad Montoni kaupluse klienditeenindaja Katrin Hämäläineniga, kes rääkis et tema jaoks on klientide teenindamine nagu külaliste vastuvõtmine. Personalijuht Liina Kippasto lisas, et kuigi eesmärk on üks - suurendada inimeste pühendumist, kohuse- ja vastutustunnet, siis poodide lõikes on erinevusi. Baltmani väikestes poodides, kus töötajate arv on 2-3 on ka pühendumist lihtsam saavutada kui 10-16 töötajaga suurtemates Montoni kauplustes.

Veel suhtlesid nad Mosaici kaupluse juhataja Helina Kukega, kes ütles, et väga palju sõltub igast inimesest - mõni suudab enda jaoks lahti mõtestada, et oma töökohas tuleb panustada võimalikult palju. Lõpuks oli nende vestluspartneriks turundusdirektor Anu-Mall Naarits, kes rääkis, et neil hetkel puuduvad täpsed uuringud ega mõõtmisi omanikutunde kohta. Ühe näitena tõi ta vahva loo kolleegi kohta, kes oli ühe Montonit kandva kliendi mantli tolmust puhtaks harjanud, et see tänaval parem välja näeks.

If Eesti Kindlustus alustas oma vestlusi Mosaici kaupluse klienditeenindajast Birgit Sarmast, kes rääkis kuidas talle meeldib moe valdkonnas töötada ja uusi asju juurde õppida. Küsimusele, et mis teda motiveerib, vastas ta pika nimekirjaga: head töötingimused, tulemustasu, meeldiv kollektiiv - et tööl oleks hea olla. Seejärel vestlesid nad Montoni vanemteenindaja Marika Laasiga, kes selgitas, et vanemteenindaja roll on olla justkui kaupluse perenaine, kes juhendab teisi teenindajaid ja tekitab neis entusiasmi. Ta leidis, et kui inimeses on lisaks kirele moe vastu ka soov suhelda ja teisi aidata, siis on tal põhilised eeldused rõivakaupluses töötamiseks. Personalijuht Liina Kippasto rääkis erinevatest koolitustest, aga tunnistas samuti, et nad pole läbi viinud personali rahulolu mõõtmiseks spetsiaalseid uuringuid.

Baltika juhatuse esimees Meelis Milder vastas mängu ajal intervjuus, et oma ettevõttes on nad sageli tekitanud kriise ka kunstlikult, et oleks ettevõtte pidev areng tagatud. Ühtlasi selgitas ta rahvusvahelistumise protsessi, mis pole olnud sugugi ühesuguselt kavandatud protsess. Näiteks kui Leedu turule mindi esimese entusiasmiga, siis Vene turg avanes puhtalt sellepärast, et nende senine jaemüügi partner soovis ise turult lahkuda.

If Eesti Kindlustus koosseisus Rita Rubin, Merko Kimsto ja Ülle Tooming

Swedbank - Jelena Raid, Meelis Rääk ja Hannes Pahapill

Oma lõplikus ettekandes selgitas Swedbanki tiim, et eelkõige tuleb välja mõelda head mõõdikud omanikutunde mõõtmiseks, sest et see võiks hakata inimeste käitumist kõige paremini kujundama. Ühtlasi selgitasid nad, et kuna positiivsus tekitab täiendavat positiivsust, siis oleks mõistlik särasilmseid töötajaid suunata aeg-ajalt tööle teistesse kauplustesse, kus nad oma energia ja suhtumisega nakataksid teisigi.

If Eesti Kindlustus pakkus välja mitmeid lahendusi: regulaarse siserahulolu uuringu juurutamine, ideepanga loomine töötajate ettepanekute kogumiseks, firma siselehes edulugude kirjutamise ja ettevõttest lahkumisel muudetakse kohustuslikuks lahkumisintervjuu.

ˇürii koosseisus Anu-Mall Naarits, Kaido Vestberg ja Ruth Alas leidsid, et kuigi Swedbank oli pakkunud päris heal üldistusastmel mõtteid, siis If Eesti Kindlustuse isiklikest kogemustest välja pakutud lahendused tundusid Baltika konteksti hetkel paremini sobivat.

Kõik kes soovivad ülesandele kaasa mõtiskleda võivad vaadata saadet internetist selle lingi alt: http://www.juhtimisaju.ee/Link-8.html

ja tõmmata alla mõlema võistkonna esitlused siit:
- If esitlus (ppt)
- Swedbank esitlus (ppt)

Nädala pärast, 03.04 toimub teise hooaja esimene veerandfinaali saade SEB Pangas, kus on võistlustules ERI Kinnisvara ja MicroLink. Uurime, et kuidas kliendirahulolu suurendada.

Ootame jätkuvalt juhtimishuvilisi JuhtimisAju jälgima Eesti Televisioonis reedeti kell 19.30, kordusega esmaspäeval kell 13.25 ja ETV2-s kell 17.00.