Kontaktid: +3725040260, produtsent(at)juhtimisaju.ee
Vaata Regio saadet
JuhtimisAju telemangu rahastab Ettevotluse Arendamise Sihtasutus
JuhtimisAju telemangu rahastatakse EL toukefondidest
Mis saates juhtus

Mis saates juhtus: Elisa osutus paremaks kraanivee propageerijaks

JuhtimisAju telemängu neljanda saate võitis Elisa võistkond koosseisus Jaanus Treilmann, Martin Bahovski ja Andrus Kaarelson.

JuhtimisAju oli sedapuhku kutsutud AS-i Tallinna Vesi, kus kommunikatsioonijuht Reigo Marosov andis ülesande, et kaks võistkonda saaksid arutada joogivee üle. Kui mitmetes New Yorgi prestii˛setes söögikohtades on erinevatel kaalutlustel loobutud pudelivee pakkumisest kraanivee kasuks, siis Eestis eelistavad kliendid endiselt pigem pudelisse villitud vett.

Argumente kraanivee kasuks on mitmeid:

1) Kraanivee kvaliteet on Tallinnas oluliselt paranenud. Kui veel 2003. aastal vastas see 65% ulatuses EL-i normidele, siis tänaseks on 98% vastav, kusjuures EL nõuab 95%-st taset. Veetorusid pestakse regulaarselt survepesuautodega ning igal aastal teostatakse kõikjal linnas enam kui 80000 kontrollanalüüsi. Seetõttu on vee kvaliteet võrreldav pudelis müüdavaga.
2) Hinnavahe - kraanivesi on ca 500 korda odavam kui pudelisse villitud vesi.
3) Mis peamine, kraanivesi ei kahjusta keskkonda, kuna ei vaja naftast valmistatavaid plastpudeleid, ressursimahukat transporti ega ohtralt reklaami. Ühtlasi on pudelite koju tassimine ja seejärel taaraautomaatidesse tagastamine märkimisväärne ajakulu meile kõigile.
4) Maitse erinevus on vähene. Kui mõne aasta eest kasutati veel vee puhastamiseks kloori, siis nüüdseks on see asendatud osooniga, mis on maitsetu ja lõhnatu. Pisut kloori lisatakse torude korrosiooni vastu alles lõpptöötlemisel, kuid kodus, söögikohas või kontoris saab selle maitset märkimisväärselt vähendada lihtsa söefiltriga.

Niisiis arutasidki võistkonnad, et miks hoolimata palju paremast kvaliteedist, keskkonnasõbralikkusest ja hinnast pole meie inimesed kuigi innukad kraanivett joogiks tarbima.

Elisa tiim - Jaanus Treilmann, Martin Bahovski ja Andrus Kaarelson

Exacti tiim koosseisus Rode Luhaäär, Eva Eldermann ja Lars Hion

Exacti võistkond koosseisus Lars Hion, Eva Eldermann ja Rode Luhaäär võtsid põhilise tähelepanu alla vee kvaliteedi. Nad uurisid tähelepanelikult osoneerimisprotsessi, külastasid laborit, selgitasid torude puhastamise eripärasid ja analüüsisid, et mil viisil on vee kvaliteedi parandamisse seni investeeritud. Peale seda otsustasid nad koostada ettekande, kus panid põhirõhu maineprojektile. Nad argumenteerisid, et põhiliselt tuleks keskenduda väikese kulukusega mainekampaaniale, mille raames hakatakse inimeste arusaama keskkonnateadlikkusest, hoolivusest ja vastutustundest teadlikult kujundama. Sihiks on kasvatada teadlikum ja säästlikum tarbija. Ühtlasi soovitasid nad ka Eestis propageerida erinevates söögikohtades kraanivee joomist.

Elisa tiim võttis fookusesse kohe reklaamistrateegia ja võimalike investeeringute tulukuse. Nad täpsustasid, et joogivee osakaal moodustaks kuni 2 protsenti kogu Tallinna Vee aastasest veemüügist ning seetõttu tähendaks tarbimise suurenemine kuni ca 5-miljoni kroonist lisatulu aastas. Sellest johtuvalt tegid nad ajurünnaku, mille käigus proovisid leida võimalusi lisatoodete-teenuste pakkumist, mis mahuksid sellesse eelarvesse. Arutelus sündisid järgmised ideed: müüa koolidesse ja kontoritesse joogivee lisandväärtust tõstvaid seadmeid: ionisaatorid, gaseerijad, jahutajad; vermida kodukasutajate jaoks vee puhastamiseks Tallinna Vee hõbemünte; müüa maitse- ja mineraalisegusid, mida oleks lihtne kraaniveele lisada.

Kõik võistlejad käisid vahepalana ka erinevate veeliikide pimetestimisel, kus 6-st osalejast viis tundis kraanivee ära. Kraanivesi sai seejuures maitseomadustelt valdavalt kõrgemaid hinnanguid.

ˇürii koosseisus Peeter Võrk, Rein Riisalu ja Reigo Marosov täpsustasid, et kuidas kommunikatsioon üles ehitada ja mil viisil kraanivett brändida. Lõpuks tehti otsus: häältega 2:1 osutus võitjaks Elisa, kes liigub edasi veerandfinaali.

Huvilistel, kes soovivad ülesandele kaasa mõtiskleda, on võimalik vaadata AS-i Tallinna Vesi saadet internetist ja tõmmata alla mõlema võistkonna esitlused siit:
- Elisa esitlus (ppt)
- Exact esitlus (ppt)

Järgmisel reedel läheme külla IT Kolled˛isse, kus on võistlustules Arengufond ja ERI Kinnisvara. Uurime rakenduskõrgkooli juhtimise eripärasid ja mõtleme, kuidas haridust eksportida.

Ootame juhtimishuvilisi taas JuhtimisAju jälgima Eesti Televisioonis reedel kell 19.30, kordusega esmaspäeval kell 13.25 ja ETV2-s kell 17.00.